Tikkie lanceert als eerste Nederlandse merk zelf ontworpen WhatsApp stickers. Met de set van 11 stickers kunnen gebruikers reageren in de appjes. De stickers zijn gratis te downloaden in de Tikkie app.
Tikkie is in 2016 geïntroduceerd en telt inmiddels meer dan 5 miljoen gebruikers. Het is een initiatief van ABN AMRO, gratis te gebruiken voor iedereen met een Nederlandse betaalrekening. ‘Dat bedankje en die bevestiging in WhatsApp is echt onderdeel van de Tikkie. We geven onze gebruikers met deze stickers een snelle mogelijkheid om dat gesprek op een leuke manier verder te laten gaan,’ aldus Moreno Kensmil van Tikkie. ‘Je kunt met deze set op een grappige manier bedanken of bevestigen dat je hebt betaald. Maar ook op een subtiele manier iemand even herinneren dat hij je nog moet betalen met de ‘Betaal je mijn Tikkie nog?’ sticker.’
Pakketje met stickers
De stickers zijn te downloaden in de Tikkie app. Iedereen die de nieuwste versie van Tikkie opent, krijgt een pop-up melding. Het pakketje opent vervolgens vanzelf in WhatsApp en slaat ze daar ook op. De stickers zijn te vinden achter het stickericoontje in de tekstbalk van je chat en te herkennen aan het Tikkie logo.
Credits:
Creatie: Go Spooky: Alvin de Groot, Maikel Hennipman, Stefanie Ladangh
Klant: Tikkie: Moreno Kensmil, Joep Hulshof
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Job Alert
Tikkie lanceert eigen WhatsApp stickers – MarketingTribune
